Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 007 - 02. feb 2013 kl. 20:33 *  IP
Michael Phelps

har spilt en runde golf ogsaa staar det om det i alle media.

Noen som kan forklare dette?
 Freud (02. feb 2013 21:03) *  IP
007 befinner seg i utlandet, der det ikke finnes de tre siste bokstavene i det norske alfabetet på den PC han bruker. Nok om det.
Phelps ble verdensberømt ifjor under en ProAm på Dunhill, da han satte en 50 meters putt. Derfor er han blitt en golf-hit, ikke bare en svømmer.



 007 (02. feb 2013 22:05) *  IP
Freud; Er i Davos ..


 Christian Furu (02. feb 2013 22:08) *  IP
Golfprodusentene kjøper image. Vi får se mer av dette i fremtiden. De kjøper kjendiser som kan påvirke hva golfere kjøper og hvordan de ser på selskapet.


 Wilson (02. feb 2013 22:15) *  IP
007

Er du alene, eller har du med kone/kjæreste/elskerinne eller annet støtteapparat?

Freud og Revisor'n ønsker nok å vite det i så fall. ;-)



 007 (03. feb 2013 20:25) *  IP
Who cares hva en ex-svømmer bruker ..


 Christian Furu (03. feb 2013 20:52) *  IP
@007 - Titusenvis av golfere i spesielt USA bryr seg. Han er en stor idrettshelt. Han har påvirkningskraft. I utlandet selges det mye utstyr basert på kun "den driveren Phil bruker". Å tenke utenfor boksen og finne personer utenfor golfsporten som kan selge utstyr for merkene er populært nå. Og det har effekt.


 AR (03. feb 2013 20:56) *  IP
Helt riktig som Christian Furu skriver.

Klart at kjendisenes utstyrsbruk er interessant for produsentene.



 Gunnar Bull (03. feb 2013 21:03) *  IP
Et annet moment med å bruke "ikkeproffer" er at de ofte oppleves som mer troverdige enn proffene, som alle vet er "kjøpt og betalt".


 No Name (03. feb 2013 21:40) *  IP
Godt å vite at Phelps ikke er kjøpt og betalt


 007 (03. feb 2013 21:51) *  IP
Klar tale - No name


 Gunnar Bull (03. feb 2013 22:11) *  IP
;-)


 Dilter (04. feb 2013 11:05) *  IP
Det som er litt ekstra interessant, er at det virker som Ping har gått inn på dette for å selge persontilpasning av køller. I den artikkelen som Golfsiden henviste til var dette en stor del av vinklingen. I tillegg deltar Phelps i et program på GolfChannel (tror det heter the Haney Project) med instruksjon.


 Christian Furu (04. feb 2013 17:12) *  IP
Stemmer det Dilter. Han skal delta i Haney Project. Det regnes som et kupp for Ping å være med der. Haney er selv sponset av TaylorMade.

Det med personlig tilpasning er et godt poeng. Phelps er så langt utenfor standard at det Ping nesten viser seg fram ved å lage køller til hans spesifikasjoner? Det hadde ikke vært så kult å lage custom for en som bruker standard lengde og lie. De viser seg også fram med fargene - detaljer i gull på driver, fw og hybrid mens jern har fått rødt, hvitt og blått i patriotisk stil. Custom og personlige detaljer på farger og stempling kommer til å bli viktigere. Ser det på Callaway også med deres uDesign.



 gjesp (04. feb 2013 18:18) *  IP
dette er jo ikke noe nytt. Callaway har sponset Justin Timberlake og Alice Cooper i flere år.


Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser








ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt:
ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72