Leserbrev Golfbutikken Golfreiser Golfutstyr Smånotiser Ukens turneringer Lær om golf
Meny
Norske/svenske baner
Innendørsgolf
Golf på Internet

Vitser

Profesjonell golf
Ukens golftips
Golf på TV
ARKIVET
Golfaksjebørsen
Tilbake til første side
 
Sitatet

It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand. I beat people up.

Muhammad Ali

Tilbake til første side
 
Innlegg


Tilbake til innleggsoversikten   Tilbake til første side   Søk på GOLFSIDEN Les mer  

Her kan du legge inn:
nytt innlegg
 Tommy - 04. mai 2011 kl. 12:38 *  IP
golfstoreeurope.com

Noen som har erfaring med shopping på golfstoreeurope.com og som kunne tenke seg å dele disse med meg. Service, leveransehurtighet, riktig ifht bestilling, mva håndtering, etc....
 Sir Bubba (04. mai 2011 13:22) *  IP
Det er ikke alltid de har alle varene på lager selvom det står det når du bestiller. Det kan gjøre at leveringa kan ta veldig lang tid. Har i alle fall skjedd med meg et par ganger. Men hvis alt er på plass så er det ikke så gæernt. Jeg fikk varene levert på døra og måtte betale mva med kort til sjåføren. Så jeg har litt blanda opplevelser, men hvis du har god tid så er det greit. De har i hvertfall veldig gode priser


 digger (04. mai 2011 13:40) *  IP
Er det slik å forstå at prisene de oppgir webben er uten engelsk moms? Hvis du da betaler den norske momsen rett til sjåføren høres jo det toppers ut, så lenge du ikke får et krav til fra tollmyndighetene som også vil ha moms :-)

Var frakten gratis, slik som de påstår?



 Xo (04. mai 2011 14:19) *  IP
Har benyttet dem et par ganger, og det har vært uvanlig lang leveringstid 1 mnd.++. Angrer på at jeg sparte noen hundrelapper ift. f.eks TGW.com som leverer ila. 3-5 dager.
Men hvis du har god tid, så er de tingene jeg har fått levert helt i tråd med bestilling. Fraktene er gratis over et beløp ca. 299 pund tror jeg? jeg har bare betalt moms til posten ihvertfall, de ordner med tollvesenet for deg. Ser at golfstoreeurope.com ihvertfall er veldig billig på tunge varer (bagger ol.) ift. US leverandører pga. gratis frakt. Husk at Posten som leverandør kun tar vanlig norskt bankkort som betalingsmiddel, ikke mastercard, ol, når de kommer på døra. Hvis du ikke er hjemme når de kommer for å levere midt på dagen, blir pakken levert på nærmeste postkontor (post i butikk).



 tilskuer (04. mai 2011 15:10) *  IP
Jeg kan vel nesten regnes som fast kunde hos dem.
Har de varene inne i butikken går det vanligvis rimelig fort - helt til sendingen kommer til Norge. Tilpassede køller tar gjerne noe lengre tid, da disse tydeligvis bestilles hos leverandøren. Over 1 mnd leveringstid har ikke jeg opplevd, med unntak av en ordre hvor leverandøren var tom i hele europa. Jeg har også opplevd at de ikke har alle varene som oppgis på websiden, og det kan være ganske irriterende. Det har alltid gått greit å finne erstatninger, eller å slette bestillinger som ikke kan leveres, og de har da greit tilbakeført pengebeløpet.
De har alltid levert som avtalt.



 Lost ball (04. mai 2011 15:23) *  IP
Blandet erfaring. "Hyllevarer" har stort sett gått greit. Levering skjedde vel innen 10 dager, så langt jeg husker. Jeg tror faktisk at jeg fikk alt levert på døren på dagtid.

Mva må du nok betale, men det ordner seg omtrent selv. Så langt jeg husker, så fikk jeg en melding med vedlagt fullmakt fra Posten(?) angående mva. Jeg fylte ut fullmakten og sendte den tilbake pr e-post. De la ut mva for meg, og jeg fikk faktura på dette i etterkant.

Så langt egentlig nokså bra, men:
Servicegrad i forhold til forespørsler er i beste fall tvilsom. Jeg bestilte noe i Januar som viste seg å ikke være lagervare, og det er ennå ikke mottatt. I utgangspunktet skulle varen hatt lev.tid på ca 3 uker. Etter drøyt 3 uker spør jeg, og får "Beklager, varen er 2 uker forsinket" Et par uker senere: ny henvendelse, og omtrent samme svar. Og sånn har det gjentatt seg 3-4 ganger til. På nettsiden deres hevder de at de prøver å besvare henvendelser innen 24 timer. De må prøve mye hardere, 7-20 dager er mer i tråd med min opplevelse.

Min konklusjon blir omtrent som dette:
Lagervare - løp og kjøp.
Bestillingsvare/tilpassing - aldri mer.



 Fullpupp (04. mai 2011 16:22) *  IP
Er det slik å forstå at oppgitt pris i norske kroner er uten mva.?


 Xo (04. mai 2011 17:05) *  IP
Pris i NOK er uten mva.



 Duffy2 (04. mai 2011 17:59) *  IP
Kun gode erfaringer med golfstoreeurope.com


 drago (04. mai 2011 18:23) *  IP
Jeg har også meget god erfaring med dem, det eneste minuset må være leveringstiden. Prisene og det med gratis custom fitting er topp.


 JSU224 (05. mai 2011 20:03) *  IP
Jeg prøvde meg på en handel der. Aldri mer!

Hadde ikke driveren jeg bestilte likevel, purret en rekke ganger på hvorfor det tok så lang tid og fikk til slutt svar at de ikke hadde kølla. Etter det gikk det vel 2 uker med frem og tilbake hvorpå jeg til slutt fikk forståelse for at de ikke visste om de kunne skaffe kølla fra Taylormade. Jeg ba om et tilbud på en erstatning..fikk det. Tilbudet var dyrere enn de annonserte den samme driveren for på nettsida..



 Christian Furu (05. mai 2011 20:37) *  IP
Det er litt som å handle hos XXL - hvis du vet hva du skal ha og kan finne det selv så går det bra, hvis ikke står du overfor en utfordring.


 trond (05. mai 2011 21:09) *  IP
En "vanlig" golf - sesong koster fort 10-15 000,- kr. og oppover. Har sett mange eksempler på at utstyret/service på dette kan bety mye. Aldri i verden om jeg kjøper golfkøller på postordre, med mindre jeg er helt sikker på at det er rette utstyret jeg bestiller. Greit at noen pro-timer kan bety mere enn køllene, men du verden hva rette køller kan bety. Betaler derfor gladelig 2-4000,- ekstra for å være sikker på at jeg har rette kølllene i bagen. Eller mere. Har fremdeles gammelt utstyr som jeg for moroskyld prøver av og til. Som er skaffet etter hva jeg TRODDE.
Forskjellen på disse og de jeg har pr.dato, og som er tilpasset, er stor. Til dels veldig stor. Vil heller få informasjon om hvor jeg kan få best service på tilpasning enn hvor jeg får billigste utstyr jeg ANTAR er best for meg. Det går på kølletyper, stivhet på skaft, div vinkler, spesielt lengde på skaft, osv. En helt annen verden. En langt morsommere verden på banen, i hvert fall. Ikke minst har jeg ikke lenger noen form for "utstyrshysteri." Det har jeg hatt. Køllene jeg har nå føler jeg meg veldig trygg på, og bekvem med. Føler over hodet ikke noe behov for å bytte dem ut. Etter 3 år.



 Christian Furu (06. mai 2011 01:37) *  IP
Utstyr på postordre? Hvor tror du vi handler? Ellos?

Det finnes faktisk nettbutikker der ute som tilpasser køllene etter dine spesifikasjoner. Og noen av oss har testet køller mange ganger og vet hva vi trenger.



 JSU224 (06. mai 2011 06:34) *  IP
Hehe..må stille meg bak Furu her. postordre faktisk..

"trond" driver vel en proshop og ønsker at folk skal overbetale hinsides for golfkøller. Det er fair det..det hadde sikkert jeg også ønsket hadde jeg jobbet i proshop :-)

Alle mine køller må forlenges og tilpasses, noe en køllemaker gjør etter at jeg har handlet på edwinwatts.



 trond (06. mai 2011 08:54) *  IP
He, he. Tar den.Poenget mitt var først og fremst at det
kan virke som om fokus på pris blir noe overdrevet i forhold til service i enkelte tråder.
Les også hva jeg skrev: "med mindre jeg er helt sikker på at det er rette utstyret jeg bestiller."
Det er også av interesse å ha service etter et kjøp. Ev.
videre tilpasning etc.



 Ronny Ponni (01. jun 2011 14:21) *  IP
STYR UNNA!
Tredje gang jeg bestiller, og aldri mer :)
Hver gang må jeg selv ta kontak med de etter ca 10 dager, og da har de ikke engang sendt varen. Får samme svar hver gang, at de beklageligvis ikke hadde varen( fordi om det står på siden deres at det er på lager)

De reklamerer med rask leveringstid, en snøball i helvete har større sjans enn at varen blir levert innenfor rimelighetens grenser..

Service er et fremmedord for de etter mine erfaringer, tar evigheter før de i det hele tatt gidder svare....



 tilskuer (01. jun 2011 18:52) *  IP
Golfstoreeurope er i mitt hode golfshopenes svar på elkjøp. Hver gang jeg kommer ut derfra er jeg småforbannet p.g.a dårlig service, men neste gang jeg trenger noe elektrisk er jeg tilbake i butikken. Må vel ha noen skotske aner langt bak i historien. Det fine med golstoreeurope er jo de gode mulighetene til å bestille "custom fitted". Hvis jeg vet at jeg skal ha en tomme forlengede skaft er det jo greit å bestille dette direkte. Selv om leveransene noen ganger tar for lang tid er de vel fortsatt i hovedsak raskere enn ved bestilling gjennom shopen din. Hittil har de også levert som bestilt alle ganger. Men raske til å svare på henvendelser på e-post er de definitivt ikke.


 Sir Bubba (02. jun 2011 20:30) *  IP
Gjorde et siste forsøk å handle der nå. Helt sjanseløst. De er på høyde med Viasatsport i kundeservice. Fått 2 mailer om at de sender varene i dag. 3 dager senere sender de en ny mail hvor de sier at 4 av varene er utsolgt. Sånn holder det på til det uendelige. STYR UNNA!!!


 tom (02. jun 2011 21:23) *  IP
Skal du handle førsteklasses utstyr er det kun Golfbidder.com som gjedler. Her finner du kvalitetsutstyr, nytt eller brukt. Mye av utstyret er 2nd hand, ofte brukt av elitespillere/prospillere. Billig og veldig bra service og leveringstid er lynkjapp. Det er også auksjoner. Denne siden er en sikker vinner,hvis du vil ha bedre utstyr til en god penge.


 Duffy2 (02. jun 2011 21:30) *  IP
Kun gode erfaringer. Som golfer er jeg vant med å måtte være tålmodig.


 andy (02. jun 2011 23:23) *  IP
la inn bestilling på lagervare 4 mai, fortsatt ikke mottatt varene selv om de sier de ble sendt for 11 dager side.


 habbis (04. jun 2011 10:55) *  IP
Kvalitet på utstyret men du må være tålmodig. La inn bestilling 19 mars og fikk pakken for to dager siden. Måtte sende en rekke mailer og til slutt sa jeg at de kunne kanselere bestillingen og sende pengene tilbake, da tok det ca en uke så hadde jeg pakken i postkassa. DRITT PLASS OG HANDLE SPØR DU MEG.


 Steffen (19. sep 2012 11:54) *  IP
Elendig service...

Jeg har handlet der gjentatte ganger, og alle efaringene mine har vært mindre gode. Leveransene har alltid tatt lenger tid en det dem har reklamert for og de svarer kun enkelte ganger på e-post. De gangene de faktisk svarer, svarer de kun kort og gjerne på kun et spm av gangen. I tillegg er det alltid en ny kundebehandler hver gang.

Nå siste gangen bestilte jeg en bag, et par sko, en wedge og litt smågreier. Jeg valgte bevisst varer som var "in stock" fordi jeg ikke ønsket å vente særlig lenge. 10 dager etter bestilling sendte jeg dem en e-post siden varene ikke hadde blitt sendt og da visste det seg at flere av tingene ikke var lagervare alikeve. De hadde problemer med en leveranse og defor måtte jeg pent vente. I løpet av uka var beskjeden jeg fikk. Etter nok en uke, så ringer jeg dem på kundeservide og damen som svarer klarer ikke å fortelle meg om varene er ankommet eller ikke. Jeg sier da at jeg ønsker og kansellere ordren og hun sier det er ok. Hun sier videre at pengene vil bli refundert så fort de har prossesert ordren. Jeg sender en e-post samtidig med beskjed om å kansellere ordren, slik at jeg har noe skriftlig.

3 dager senere mottar jeg derimot en e-post om at ordren er sendt! Det er jo irriterende da jeg på det tidspunktet hadde kjøpt både bag, wedge og sko på min lokale proshop. Jeg ringer da rett til GSE og de sier at de ikke kan gjøre noe, annet en å refundere pengene ETTER jeg har refundert varene.
Noen dager etterpå mottar jeg hentelapp på posten og jeg drar ned på posten og ber de returnere pakken. De sender den tilbake med en gang og jeg formidler dette til GSE. 1 måned etterpå får jeg ny e-post fra GSE, om at de har sendt pakken til meg på NYTT. Jeg returnerer da også denne.
Nå har det gått 1 måned siden den ble returnert sist og jeg har fortsatt ikke fått pengene mine. De har heller ikke svart på mine e-poster den siste måneden..

Kort sagt; vil aldri handle der igjen..
Og jeg anbefaler dere å gjøre det samme...



 Dilter (19. sep 2012 12:56) *  IP
Lurer litt på hvorfor du har handlet der "gjentatte" ganger hvis alle dine erfaringer har vært mindre gode. Det er flust med alternativer. Men, men, nå er det slutt tydeligvis...


 knut (19. sep 2012 16:28) *  IP
Mulig jeg bare har vært heldig, men hver gang jeg har handlet derfra, kommer bestillingen når de sier at den skal. Senest idag mottok jeg en pakke fra dem som de sa, og som også sto på deres hjemmeside, ville bli sendt ca 10 arbeidsdager etter at jeg bestilte. De sendte den etter 11 dager og idag pakket jeg opp bestillingen her hjemme.
Jeg har bare gode erfaringer med dem og anbefaler de alle jeg kjenner



 009 (19. sep 2012 16:49) *  IP
De som ikke handler på golfstoreeurope.com har enten for mye penger, en sårt etterlengtet loyalitet til sin lokale golf shop, eller for dårlig tid til å vente på varene.

golfstoreeurope.com er den desidert billigste og mest ryddige golfbutikken i europa. Jeg har faktisk hørt om flere pro-shoper som bestiller varer herfra isteden for å gå gjennom norske leverandører og det sier litt.



 Andre (18. okt 2012 20:15) *  IP
hei. jeg har bestilt fra golfstoreeurope. lurte bare på hvor mange dager det tar fra du får bekreftelse på mail om at varen er sendt til du får den:) noen som vet? :)


 knut (18. okt 2012 21:07) *  IP
6 dager i følge trackingen


 Haakon (20. mai 2013 14:57) *  IP
Noen som har fått dem til å sende pakke der prisen på kviteringa er endret til under mva grensa? Vet at det er noen svenske butikker som gjør det hvis man spør.


 Wilson (21. jun 2013 22:23) *  IP
Kan bare bekrefte at de surrer.

Bestilte 3 forskjellige varer for 35 dager siden. Alle var i lager da jeg plasserte ordren.
Fikk 1 vare etter ca 3 uker.
Purret så på de 2 andre.
14 juni fikk jeg beskjed om at vare 3 hadde 5 dager til skipning. Purret så på vare nr 2.
Fikk beskjed om at den var utgått.
Purret så den 19 juni på vare 3 som da skulle sendes 19 juni.
Da får jeg beskjed om at den er levert og kvittert ut av meg den 12 juni, samme vare som de 14 juni rapporterte hadde 5 dager til forsendelse.

Min konklusjon er at Golfstoreeurope ikke har styring og at de stort sett bløffer mht lagerstatus.
Bestilte 3 woods dedrfra for 2 år siden og de kom aldri, men jeg fikk tilslutt pengene tilbake.

Har aldri opplevd slikt fra TGW eller Golfsmith.

Blir nok ingen flere kjøp fra Golfstoreeurope for min del.



 Hawk (23. jun 2013 08:43) *  IP
Har brukt de en gang, bestilte 2 par bukser og litt annet "smårask".
Leveringen tok nesten 3 uker, de hadde selvfølgelig ikke buksene på lager, selv om det sto det på siden deres.

Når de fikk det inn, så gikk transporten raskt.
Hentet hos min lokale post-i-butikk filial, betalte momsen der.



 Pro V1 (23. jun 2013 09:43) *  IP
Støtt din lokale pro shop. Prisene har aldri vært lavere i Norge. De få som er igjen prøver å gi den beste servicen, samt testing og utprøving av utstyr.


Man kan sikkert gjøre gode handler på nett, men ofte kommer det en overraskelse i ettertid (les moms, frakt sen levering, tomt for varen osv.) I tillegg er jo skaftene ofte det aller viktigste og har man ikke prøvd ut eksakt type på forhånd, er det i mine øyne fullstendig bingo. Da spiller det ingen rolle om driveren eller jernene heter Taylor Made, Callaway, Mizuno eller Ping. De kunne gjerne hett Donald, eller Angelina for min del.

Nå er det og har vært demodager over hele fjøla. Test utstyr så mye du vil og finn det som passer DIN svinghastighet og bevegelse. Du blir garantert overrasket over hva som passer best til akkurat deg.

Lykke til, med og uten internetthandel. Jeg håper i hvert fall vi fortsatt har endel proer og proshoper igjen i landet i enda noen år fremover som kan gi golferen litt inngående kunnskap og hjelp i valg av utstyr.



 Birdie (24. jun 2013 10:10) *  IP
jeg blir alltid overasket over enkeltes, dessverre alt for manges, holdninger til at alt skal kjøpes billigst mulig!
Det gjelder medlems skap, postkasseklubber, og utstyr.
Mange tester køller i proshopen og kjøper på nett.
Hvorfor overasket?
JO FORDI SAMME PERSONER DELTAR I HYLEKORET OM DÅRLIGE BANER; LITE UTVALG I PROSHOP OSV OSV

Kan det ha en sammenheng?

PS. Driver ikke proshop! Eg berre spyr!



Svar:
(Felter merket med * må fylles ut.)
Navn *
E-post
Innlegg *
(Useriøse, krenkende eller støtende innlegg, kan bli fjernet.)
 Tilbake til innleggsoversikten      (Her bruker du kun ett nick!)

 
 
Annonser








ANNONSÉR på Golfsiden - mer for pengene!
Interessert? Kontakt:
ar@golfsiden.com
Tlf: 900 900 72